کد مقاله را وارد کنید !
بانک ها و نمایه نامه ها
بررسی تأثیر بانکداری الکترونیکی بر رفتار سازمانی مثبت کارکنان بانک ملی استان سیستان و بلوچستان
دوره 1، شماره 1، 1402، صفحات 80 - 92
نویسندگان : مریم مصباحی 1 ، رحیم بخش بلوچ* 2

1 استادیار رشته مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

2 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

چکیده :
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر بانکداری الکترونیکی بر رفتار سازمانی مثبت کارکنان بانک ملی استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 1401 بود. پژوهش حاضر از نظر اهداف خود تحقيقات کاربردی و با توجه به ماهيت موضوع و اهداف پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک ملی در استان سیستان و بلوچستان در سال 1401 بود. روش نمونه-گیری، خوشه ای چندمرحله ای بود که از میان این شهرها، دو شهرستان و بانک های آن ها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (133 نفر). ﺑﺮاي ﺳﻨﺠﺶ بانکداری الکترونیکی از پرسشنامه براتی (1395) و برای سنجش رفتار سازمانی مثبت از پرسشنامه لوتاز و همکاران (2007) استفاده شد که پایایی آن ها با استفاده از آلفای کرونباخ، به ترتیب 74/0 و 88/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار SPSS25 تجزیه وتحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که مؤلفه های بانکداری الکترونیکی بر رفتار مثبت سازمانی تأثیر می گذارد. مؤلفه های امیدواری و خوش بینی می توانند بانکداری الکترونیکی را پیش بینی کنند.
کلمات کلیدی :
بانکداری الکترونیکی، رفتار سازمانی مثبت، کارکنان، بانک ملی
بازدید امروز
27
بازدید دیروز
54
بازدید کل
25,325
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !