فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی " در سیویلیکا نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
بررسی تأثیر بانکداری الکترونیکی بر رفتار سازمانی مثبت کارکنان بانک ملی استان سیستان و بلوچستان
دوره 1، شماره 1، 1402، صفحات 80 - 92
1 استادیار رشته مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر بانکداری الکترونیکی بر رفتار سازمانی مثبت کارکنان بانک ملی استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 1401 بود. پژوهش حاضر از نظر اهداف خود تحقيقات کاربردی و با توجه به ماهيت موضوع و اهداف پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک ملی در استان سیستان و بلوچستان در سال 1401 بود. روش نمونه-گیری، خوشه ای چندمرحله ای بود که از میان این شهرها، دو شهرستان و بانک های آن ها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (133 نفر). ﺑﺮاي ﺳﻨﺠﺶ بانکداری الکترونیکی از پرسشنامه براتی (1395) و برای سنجش رفتار سازمانی مثبت از پرسشنامه لوتاز و همکاران (2007) استفاده شد که پایایی آن ها با استفاده از آلفای کرونباخ، به ترتیب 74/0 و 88/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار SPSS25 تجزیه وتحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که مؤلفه های بانکداری الکترونیکی بر رفتار مثبت سازمانی تأثیر می گذارد. مؤلفه های امیدواری و خوش بینی می توانند بانکداری الکترونیکی را پیش بینی کنند.
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تأثیر بانکداری الکترونیکی بر رفتار سازمانی مثبت کارکنان بانک ملی استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 1401 بود. پژوهش حاضر از نظر اهداف خود تحقيقات کاربردی و با توجه به ماهيت موضوع و اهداف پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک ملی در استان سیستان و بلوچستان در سال 1401 بود. روش نمونه-گیری، خوشه ای چندمرحله ای بود که از میان این شهرها، دو شهرستان و بانک های آن ها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (133 نفر). ﺑﺮاي ﺳﻨﺠﺶ بانکداری الکترونیکی از پرسشنامه براتی (1395) و برای سنجش رفتار سازمانی مثبت از پرسشنامه لوتاز و همکاران (2007) استفاده شد که پایایی آن ها با استفاده از آلفای کرونباخ، به ترتیب 74/0 و 88/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار SPSS25 تجزیه وتحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که مؤلفه های بانکداری الکترونیکی بر رفتار مثبت سازمانی تأثیر می گذارد. مؤلفه های امیدواری و خوش بینی می توانند بانکداری الکترونیکی را پیش بینی کنند.
کلمات کلیدی :
بانکداری الکترونیکی، رفتار سازمانی مثبت، کارکنان، بانک ملی
بانکداری الکترونیکی، رفتار سازمانی مثبت، کارکنان، بانک ملی
-
226
-
56
-
1402/06/27
-
1402/07/14
-
1402/08/25