فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی " در سیویلیکا نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
تأثیر نقش تعامل دانش در افزایش عملکرد شغلی کارکنان
دوره 2، شماره 2، 1403، صفحات 20 - 30
1 دانشیار گروه علم و اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران.
2 دانشجوی دکتری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور مشهد، مشهد، ایران.
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نقش تعامل دانش در افزایش عملکرد شغلی کارکنان است. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نحوه جمعآوری دادهها بهصورت توصیفی-همبستگی و از لحاظ نحوه تجزیهوتحلیل دادهها بهصورت کمی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان سازمان شهرداری مشهد هستند که تعداد آنها حدود 1100 نفر بوده و بر اساس فرمول کوکران بایستی حداقل تعداد 334 نفر با روش نمونهگیری تصادفی-طبقهای بهعنوان اجزاء نمونه پژوهش انتخاب شوند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه سؤالی بوده است که روایی آنها از نوع محتوا بوده و طبق نظر صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت. جهت سنجش پایایی پرسشنامهها از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که به ترتیب برای متغیرهای عملکرد شغلی و تعامل دانش به ترتیب برابر (931/0، 937/0) به دست آمد. همچنین، جهت تجزیهوتحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS بهره گرفته شد. یافتههای پژوهش حاکی از این بود که تعامل دانش، تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شغلی کارکنان شهرداری مشهد میگذارد.
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نقش تعامل دانش در افزایش عملکرد شغلی کارکنان است. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نحوه جمعآوری دادهها بهصورت توصیفی-همبستگی و از لحاظ نحوه تجزیهوتحلیل دادهها بهصورت کمی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان سازمان شهرداری مشهد هستند که تعداد آنها حدود 1100 نفر بوده و بر اساس فرمول کوکران بایستی حداقل تعداد 334 نفر با روش نمونهگیری تصادفی-طبقهای بهعنوان اجزاء نمونه پژوهش انتخاب شوند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه سؤالی بوده است که روایی آنها از نوع محتوا بوده و طبق نظر صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت. جهت سنجش پایایی پرسشنامهها از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که به ترتیب برای متغیرهای عملکرد شغلی و تعامل دانش به ترتیب برابر (931/0، 937/0) به دست آمد. همچنین، جهت تجزیهوتحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار Smart PLS بهره گرفته شد. یافتههای پژوهش حاکی از این بود که تعامل دانش، تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شغلی کارکنان شهرداری مشهد میگذارد.
کلمات کلیدی :
دانش، تعامل دانش، عملکرد شغلی، شهرداری مشهد
دانش، تعامل دانش، عملکرد شغلی، شهرداری مشهد
-
26
-
3
-
1403/09/11
-
1403/10/23
-
1403/11/30