کد مقاله را وارد کنید !
بانک ها و نمایه نامه ها
تأثیر نقش تعامل دانش در افزایش عملکرد شغلی کارکنان
دوره 2، شماره 2، 1403، صفحات 20 - 30
نویسندگان : مریم سلامی 1 ، محمد فاتحی* 2

1 دانشیار گروه علم و اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران.

2 دانشجوی دکتری رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور مشهد، مشهد، ایران.

چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نقش تعامل دانش در افزایش عملکرد شغلی کارکنان است. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نحوه جمع‌آوری داده‌ها به‌صورت توصیفی-همبستگی و از لحاظ نحوه تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به‌صورت کمی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان سازمان شهرداری مشهد هستند که تعداد آن‌ها حدود 1100 نفر بوده و بر اساس فرمول کوکران بایستی حداقل تعداد 334 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی-طبقه‌ای به‌عنوان اجزاء نمونه پژوهش انتخاب شوند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه سؤالی بوده است که روایی‌ آن‌ها از نوع محتوا بوده و طبق نظر صاحب‌نظران مورد تأیید قرار گرفت. جهت سنجش پایایی پرسشنامه‌ها از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که به ترتیب برای متغیرهای عملکرد شغلی و تعامل دانش به ترتیب برابر (931/0، 937/0) به دست آمد. همچنین، جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS بهره گرفته شد. یافته‌های پژوهش حاکی از این بود که تعامل دانش، تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شغلی کارکنان شهرداری مشهد می‌گذارد.
کلمات کلیدی :
دانش، تعامل دانش، عملکرد شغلی، شهرداری مشهد
بازدید امروز
56
بازدید دیروز
48
بازدید کل
47,499
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !