کد مقاله را وارد کنید !
بانک ها و نمایه نامه ها
بررسی تأثیر برند بر روی وفاداری مشتریان مبتنی بر کیفیت خدمات در حوزه کسب‌وکار الکترونیک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شهر اصفهان
دوره 1، شماره 4، 1403، صفحات 62 - 76
نویسندگان : نغمه جوشن* 1

1 دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، مدیریت کسب‌وکار، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور، تهران غرب، ایران.

چکیده :
هدف این پژوهش، بررسی تأثیر برند بر روی وفاداری مشتریان مبتنی بر کیفیت خدمات در حوزه کسب‌وکار الکترونیک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شهر اصفهان است. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شهر اصفهان بود که با توجه به تعداد بالای مشتریان و نامحدود بودن جامعه برای تعیین تعداد نمونه پژوهش از فرمول جامعه نامحدود کوکران بهره گرفته شد و تعداد 384 نفر به‌عنوان نمونه تعیین گردید. برای جمع‌آوری داده‌های موردنیاز تحقیق، یک پرسشنامه مشتمل بر 54 سؤال بر اساس طیف لیکرت طراحی و در بین 384 نفر از مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شهر اصفهان توزیع و تکمیل و در تجزیه‌وتحلیل استفاده شد. پایایی این پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ و با قرار گرفتن تمامی مقادیر در بازه بیش از 7/0 مورد تأیید قرار گرفت. پس از تأیید نرمال بودن متغیرهای پژوهش و بررسی تحلیلی عاملی تأییدی تک‌تک مؤلفه‌های پژوهش، مدل ساختاری جهت بررسی برازش مدل پیشنهادی تحقیق و همچنین، آزمون فرضیه‌های پیشنهادشده به کار گرفته شد. با توجه به نتایج مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار AMOS، برازش مناسب مدل پیشنهادی تأیید گردید.
کلمات کلیدی :
برند، وفاداری مشتریان، کیفیت خدمات، کسب‌وکار الکترونیک
بازدید امروز
45
بازدید دیروز
102
بازدید کل
27,705
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !