فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی " در سیویلیکا نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
بررسی تأثیر نقش میانجی هوش سازمانی بر ارتباط بین توانمندیهای فناوري اطلاعات و ارتباطات با مزایاي رقابتی؛ مورد مطالعه: آموزشوپرورش بجنورد
دوره 1، شماره 2، 1402، صفحات 6 - 19
1 استاد گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش، «بررسی تأثیر نقش میانجی هوش سازمانی بر ارتباط بین توانمندیهای فناوري اطلاعات و ارتباطات با مزایاي رقابتی؛ مورد مطالعه: آموزشوپرورش بجنورد» است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان اداری آموزشوپرورش بجنورد (حدود 700 نفر) تشکیل میدهند. در این راستا، تعداد 267 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی است. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه بوده و روایی محتوایی و صوری از طریق خبرگان و پایایی از طریق آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. تجزیهوتحلیل دادههاي پژوهش بهوسیله مدلسازی معادلات ساختاري با استفاده از نرمافزار پیالاس انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که توانمندیهای فناوري اطلاعات بر مزایاي رقابتی با نقش میانجی هوش سازمانی در آموزشوپرورش بجنورد، تأثیر مثبت و معناداری دارد. پیشنهاد میگردد منابع مالي لازم جهت بهکارگیری فناوریهای اطلاعات و ارتباطات مناسب و مرتبط با اهداف و فعالیتهای آموزشوپرورش بجنورد تأمين گردد. همچنین، نگرش و ديدگاه مسئولان نسبت به نقش و جايگاه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآيند مديريت دانش تغيير یابد. در ضمن، کارگروههایی بهمنظور بررسي نقاط قوت و ضعف فناوریهای اطلاعات و ارتباطات آموزشوپرورش بجنورد در هر يک از ابعاد فرآيند مديريت دانش تشكيل شود. علاوه بر آن، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات آموزشوپرورش بجنورد متناسب با فناوریهای روز دنيا بهکارگیری و بهروزرسانی گردد.
هدف از انجام این پژوهش، «بررسی تأثیر نقش میانجی هوش سازمانی بر ارتباط بین توانمندیهای فناوري اطلاعات و ارتباطات با مزایاي رقابتی؛ مورد مطالعه: آموزشوپرورش بجنورد» است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان اداری آموزشوپرورش بجنورد (حدود 700 نفر) تشکیل میدهند. در این راستا، تعداد 267 نفر از آنها به روش نمونهگیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی است. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه بوده و روایی محتوایی و صوری از طریق خبرگان و پایایی از طریق آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. تجزیهوتحلیل دادههاي پژوهش بهوسیله مدلسازی معادلات ساختاري با استفاده از نرمافزار پیالاس انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که توانمندیهای فناوري اطلاعات بر مزایاي رقابتی با نقش میانجی هوش سازمانی در آموزشوپرورش بجنورد، تأثیر مثبت و معناداری دارد. پیشنهاد میگردد منابع مالي لازم جهت بهکارگیری فناوریهای اطلاعات و ارتباطات مناسب و مرتبط با اهداف و فعالیتهای آموزشوپرورش بجنورد تأمين گردد. همچنین، نگرش و ديدگاه مسئولان نسبت به نقش و جايگاه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآيند مديريت دانش تغيير یابد. در ضمن، کارگروههایی بهمنظور بررسي نقاط قوت و ضعف فناوریهای اطلاعات و ارتباطات آموزشوپرورش بجنورد در هر يک از ابعاد فرآيند مديريت دانش تشكيل شود. علاوه بر آن، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات آموزشوپرورش بجنورد متناسب با فناوریهای روز دنيا بهکارگیری و بهروزرسانی گردد.
کلمات کلیدی :
توانمندیهای فناوري اطلاعات، مزایاي رقابتی، هوش سازمانی
توانمندیهای فناوري اطلاعات، مزایاي رقابتی، هوش سازمانی
-
197
-
98
-
1402/10/02
-
1402/10/27
-
1402/11/30