فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی " در سیویلیکا نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
تعیین ارتباط بین مدیریت جهادی با توانمندسازی روانشناختی از طریق معنویت در کار
دوره 1، شماره 4، 1403، صفحات 86 - 95
1 استادیار، گروه تربیتبدنی، دانشکده علوم انسانی، واحد نورآباد ممسنی، دانشگاه آزاد اسلامی، نورآباد ممسنی، ایران.
2 مربی، گروه تربیتبدنی، واحد نورآباد ممسنی، اداره آموزشوپرورش، نورآباد ممسنی، ایران.
چکیده :
امروزه، توانمندسازی روانشناختی در محیطهای آموزشی بهعنوان یک مسئله مهم و اساسی مطرح شده که متأسفانه در برخی از محیطهای آموزشی مورد غفلت قرار گرفته است؛ بنابراین، هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین مدیریت جهادی با توانمندسازی روانشناختی از طریق معنویت در کار در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان ممسنی است. این تحقیق، کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان ممسنی به تعداد 301 نفر بوده که از این تعداد، 170 نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای با محقق همکاری کردند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد توانمندسازي روانشناختی، مدیریت جهادی و معنویت در کار بود. برای توصیف دادهها از روشهای آمار توصیفی و برای تجزیهوتحلیل استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسيون و معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار پیرلس استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معناداري بین مدیریت جهادی و معنویت در کار با توانمندسازی روانشناختی وجود دارد و رابطه مثبت و معناداري نیز بین مدیریت جهادی با معنویت در کار وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ارتباط بین مدیریت جهادی با توانمندسازی روانشناختی از طریق معنویت در کار، مثبت و معنادار است؛ بنابراین، شایسته است بهمنظور توانمندسازی روانشناختی در جامعه هدف، استفاده مطلوبتری از مدیریت جهادی و معنویت در کار صورت گیرد.
امروزه، توانمندسازی روانشناختی در محیطهای آموزشی بهعنوان یک مسئله مهم و اساسی مطرح شده که متأسفانه در برخی از محیطهای آموزشی مورد غفلت قرار گرفته است؛ بنابراین، هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین مدیریت جهادی با توانمندسازی روانشناختی از طریق معنویت در کار در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان ممسنی است. این تحقیق، کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان ممسنی به تعداد 301 نفر بوده که از این تعداد، 170 نفر بهعنوان نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای با محقق همکاری کردند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامههای استاندارد توانمندسازي روانشناختی، مدیریت جهادی و معنویت در کار بود. برای توصیف دادهها از روشهای آمار توصیفی و برای تجزیهوتحلیل استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسيون و معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار پیرلس استفاده شد. نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معناداري بین مدیریت جهادی و معنویت در کار با توانمندسازی روانشناختی وجود دارد و رابطه مثبت و معناداري نیز بین مدیریت جهادی با معنویت در کار وجود دارد. همچنین، نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ارتباط بین مدیریت جهادی با توانمندسازی روانشناختی از طریق معنویت در کار، مثبت و معنادار است؛ بنابراین، شایسته است بهمنظور توانمندسازی روانشناختی در جامعه هدف، استفاده مطلوبتری از مدیریت جهادی و معنویت در کار صورت گیرد.
کلمات کلیدی :
مدیریت جهادی، توانمندسازی روانشناختی، معنویت در کار، معلمان، شهرستان ممسنی
مدیریت جهادی، توانمندسازی روانشناختی، معنویت در کار، معلمان، شهرستان ممسنی
-
67
-
12
-
1403/02/23
-
1403/04/19
-
1403/06/10