کد مقاله را وارد کنید !
بانک ها و نمایه نامه ها
بررسی اثربخشی آموزش جرات ورزی بر خلاقیت و اعتماد به نفس دانش آموزان
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : امید صفری* 1

1 استادیار،گروه تربیت بدنی،واحد نورآباد ممسنی ،دانشگاه آزاد اسلامی، نورآباد ممسنی،ایران.

چکیده :
برنامه های جرات ورزی می تواند بر خلاقیت و اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر گذار باشد. بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش جرات ورزی بر خلاقیت و اعتماد به نفس دانش آموزان آموزش و ممسنی بود . جامعه آماری این پژوهش شامل كلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان نورآباد ممسنی بود. براي انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. ابزار سنجش آزمودنی ها پرسشنامه باورهای خلاقیت،تورنس و اعتماد به نفس آیزنک بود از بین دانشجویانی که نمره کمتری در خلاقیت و اعتماد به نفس گرفتند 15 نفر به تصادف به عنوان گروه گواه و 15 نفر به عنوان آزمایش در نظر گرفته شدند. پس از پایان جلسات آموزش جرات ورزی، از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. و داده¬های با روش های آماری تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شدند.نتايج اين تحقيق نشان داد كه آموزش گروهی به شیوه جرات ورزی بر خلاقیت و اعتماد به نفس دانشجویان تاثیر گذار بوده است. بنابراین شایسته است که در جامعه هدف از برنامه های جرات ورزسی برای افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس دانش آموزان استفاده شود.
کلمات کلیدی :
جرات ورزی، خلاقیت، اعتماد به نفس
بازدید امروز
73
بازدید دیروز
65
بازدید کل
44,865
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !