فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی " در سیویلیکا نمایه میشود.
دسترسی آزاد به مقالات فصلنامه "مطالعات رفتاری و تعالی سازمانی "
COPE
سامانه مشابهت یاب علمی ( سمیم نور)
سامانه مشابهت یاب علمی ( ایرانداک)
بررسی اثر انگیزش کارآفرینانه بر قصد کارآفرینی با تعدیل گری تربیت کارآفرینانه
دوره 1، شماره 1، 1402، صفحات 63 - 79
1 دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران.
2 گروه مهندسی صنایع، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران.
چکیده :
انگیزه، نیروی محرکه ای در افراد است که آن ها را به نحوی پیش می راند تا بتوانند عمل کنند. انگیزه های کارآفرینی، گام های لازم برای تبدیل شدن افراد به اشخاصی کارآفرین است. محققان، تحقیقات مختلفی در مورد انگیزه های کارآفرینی انجام داده اند و با عوامل متعددی مواجه شده اند که باعث ایجاد انگیزه برای کارآفرینی می گردند. بسیاری از محققان در مورد تمام ویژگی های خاصی که کارآفرینان باید در اختیار داشته باشند، اتفاق نظر ندارند. بازه زمانی این تحقیق، آبان 1397 تا مرداد 1398 در رابطه با کارآفرینان شهر سمیرم است. این تحقیق در حیطه مدیریت و با هدف بررسی اثر انگیزش کارآفرینانه بر قصد کارآفرینی با تعدیل گری تربیت کارآفرینانه، بررسی موردی کارآفرینان شهر سمیرم است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه کارآفرینان شهر سمیرم بوده که طبق آمار سازمان کارآفرینان، تعداد آن ها 950 نفر است. این تحقیق از نوع هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع میدانی-همبستگی و از نظر جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه) انجام گرفته است. ازآنجاکه تحقیق حاضر از نوع توصیفی است، همچون بسیاری از تحقیقات توصیفی مشابه، برای جمع آوری دادههای موردنیاز جهت بررسی موضوع و پاسخ به سؤالاتی که در تحقیق پیش میآید، از پرسشنامه بسته استفاده شده است. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون مربوط به همبستگی و با کمک نرم افزار SPSS 20 و رتبه بندی متغیرها و عوامل آن ها و آزمون فرضیات با کمک آزمون مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرم افزار PLS انجام خواهد شد. درنهایت، نتیجه گیری می شود که انگیزش های کارآفرینی نظیر استقلال، موفقیت و انگیزه های مالی بر قصد کارآفرینی تأثیر می گذارند. علاوه بر آن، انگیزه های کارآفرینی با تعدیل گری تربیت کارآفرینانه تقویت می شود.
انگیزه، نیروی محرکه ای در افراد است که آن ها را به نحوی پیش می راند تا بتوانند عمل کنند. انگیزه های کارآفرینی، گام های لازم برای تبدیل شدن افراد به اشخاصی کارآفرین است. محققان، تحقیقات مختلفی در مورد انگیزه های کارآفرینی انجام داده اند و با عوامل متعددی مواجه شده اند که باعث ایجاد انگیزه برای کارآفرینی می گردند. بسیاری از محققان در مورد تمام ویژگی های خاصی که کارآفرینان باید در اختیار داشته باشند، اتفاق نظر ندارند. بازه زمانی این تحقیق، آبان 1397 تا مرداد 1398 در رابطه با کارآفرینان شهر سمیرم است. این تحقیق در حیطه مدیریت و با هدف بررسی اثر انگیزش کارآفرینانه بر قصد کارآفرینی با تعدیل گری تربیت کارآفرینانه، بررسی موردی کارآفرینان شهر سمیرم است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه کارآفرینان شهر سمیرم بوده که طبق آمار سازمان کارآفرینان، تعداد آن ها 950 نفر است. این تحقیق از نوع هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع میدانی-همبستگی و از نظر جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه) انجام گرفته است. ازآنجاکه تحقیق حاضر از نوع توصیفی است، همچون بسیاری از تحقیقات توصیفی مشابه، برای جمع آوری دادههای موردنیاز جهت بررسی موضوع و پاسخ به سؤالاتی که در تحقیق پیش میآید، از پرسشنامه بسته استفاده شده است. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون مربوط به همبستگی و با کمک نرم افزار SPSS 20 و رتبه بندی متغیرها و عوامل آن ها و آزمون فرضیات با کمک آزمون مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرم افزار PLS انجام خواهد شد. درنهایت، نتیجه گیری می شود که انگیزش های کارآفرینی نظیر استقلال، موفقیت و انگیزه های مالی بر قصد کارآفرینی تأثیر می گذارند. علاوه بر آن، انگیزه های کارآفرینی با تعدیل گری تربیت کارآفرینانه تقویت می شود.
کلمات کلیدی :
کارآفرینی، استقلال کاری، استقلال شغلی، زندگی اجتماعی
کارآفرینی، استقلال کاری، استقلال شغلی، زندگی اجتماعی
-
256
-
61
-
1402/06/23
-
1402/07/09
-
1402/08/25